dc.contributor.advisor |
Machů, Eva
|
|
dc.contributor.author |
Soldánová, Kateřina
|
|
dc.date.accessioned |
2016-11-20T23:35:17Z |
|
dc.date.available |
2016-11-20T23:35:17Z |
|
dc.date.issued |
2015-12-11 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/36895
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zabývá problematikou vnější akcelerace ve vzdělávání mimořádně na-daných studentů středních škol, jejími pozitivy, přínosy, a na druhé straně omezeními, limity a nevýhodami. Práce se dělí na dvě části - teoretickou, kde jsou vysvětleny základní pojmy, popsány možnosti pedagogické činnosti s nadanými žáky; a praktickou, kde je popsána legislativa týkající se vzdělávání nadaných žáků v České republice, metodologie výzkumu, a je zde před-ložena případová studie studenta, kterého se proces akcelerace v minulosti dotkl. Cílem práce je zjistit jaké výhody a nevýhody v praxi přineslo urychlení studia přeskočení ročníku na střední škole konkrétnímu studentovi. |
|
dc.format |
41 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
nadání
|
cs |
dc.subject |
nadaný žák
|
cs |
dc.subject |
akcelerace ve vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
talent
|
en |
dc.subject |
gifted pupil
|
en |
dc.subject |
acceleration in education
|
en |
dc.title |
Pozitiva a limity vnější akcelerace ve vzdělávání nadaných studentů SŠ |
|
dc.title.alternative |
Positives and the limits of outer acceleration in the education of gifted high school students |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Mrázková, Eva |
|
dc.date.accepted |
2016-06-16 |
|
dc.description.abstract-translated |
Bachelor thesis deals with problem of external acceleration in educating gifted high school students, its positives, benefits, on the other hand restrictions, limits and disadvantages. The work is divided into two parts theoretical explaining the basic concepts,, described the possibilities of educational activities with gifted students ; practical , which is described the legislation regarding the education of gifted children in the Czech Republic , research methodology , with there is provided a case study student whom sp process accelerated in the past touched . The aim is to find out what limits and positives in practice brought accelerate studies - skipping senior year in high school a particular student. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství odborných předmětů pro SŠ |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Secondary School Teachers´ Training in Specialized Subjects |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
41267
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2016-04-27 |
|
local.subject |
střední školy
|
cs |
local.subject |
pedagogika nadaných
|
cs |
local.subject |
secondary schools
|
en |
local.subject |
gifted education
|
en |