Teorie mysli a rozpoznávání emocí u dětí předškolního věku
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Suchánková, Eliška
|
|
dc.contributor.author |
Jastrzembská, Zuzana
|
|
dc.date.accessioned |
2016-11-28T11:42:15Z |
|
dc.date.available |
2016-11-28T11:42:15Z |
|
dc.date.issued |
2016-01-06 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/37567
|
|
dc.description.abstract |
Práce se zabývá schopností dětí předškolního věku odvozovat u druhých lidí mentální sta-vy a rozpoznávat emoce. Teoretická část shrnuje období předškolního věku z hlediska vý-vojové psychologie, představuje koncept teorie mysli a vývojové předpoklady k jejímu osvojení. Dále jsou analyzovány faktory ovlivňující úroveň teorie mysli a její význam pro prosociální chování. Ve stejném rámci je také pojednáno o emocích a o jejich rozpoznávání. V praktické části jsou pak shrnuty postup a výsledky kvalitativního výzkumu, který se po-kouší odpovědět na otázku, jak děti předškolního věku vnímají a rozpoznávají emoce, a jak projevují své mentální stavy v sociální interakci. |
|
dc.format |
47 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Emoce
|
cs |
dc.subject |
dítě předškolního věku
|
cs |
dc.subject |
mylné přesvědčení
|
cs |
dc.subject |
teorie mysli
|
cs |
dc.subject |
sociální poznávání
|
cs |
dc.subject |
Emotions
|
en |
dc.subject |
preschool child
|
en |
dc.subject |
false belief
|
en |
dc.subject |
theory of mind
|
en |
dc.subject |
prosocial behavior
|
en |
dc.title |
Teorie mysli a rozpoznávání emocí u dětí předškolního věku |
|
dc.title.alternative |
The Theory of Mind and Emotion Recognition in Preschool Children |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Kalenda, Jan |
|
dc.date.accepted |
2016-06-06 |
|
dc.description.abstract-translated |
The thesis deals with the preschool children's ability to attribute mental states to other peo-ple and to recognize their emotions. The theoretical part summarizes the preschool period in terms of developmental psychology, presents the concept of theory of mind and the devel-opmental prerequisites for its acquiring. Then it analyzes the factors affecting the level of the theory of mind and its importance for prosocial behavior. In the same framework it also discusses the emotions and their recognition. The practical part summarizes the process and results of qualitative research, which intends to answer the question how preschool children perceive and recognize emotions and how they manifest their mental states in the social interaction. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
42174
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2016-04-27 |
|
local.subject |
předškoláci
|
cs |
local.subject |
rozvoj myšlení
|
cs |
local.subject |
vývojová psychologie
|
cs |
local.subject |
emoční inteligence
|
cs |
local.subject |
preschool children
|
en |
local.subject |
preschoolers
|
en |
local.subject |
development of thought
|
en |
local.subject |
developmental psychology
|
en |
local.subject |
emotional intelligence
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account