Teorie mysli a rozpoznávání emocí u dětí předškolního věku

DSpace Repository

Language: English čeština 

Teorie mysli a rozpoznávání emocí u dětí předškolního věku

Show simple item record

dc.contributor.advisor Suchánková, Eliška
dc.contributor.author Jastrzembská, Zuzana
dc.date.accessioned 2016-11-28T11:42:15Z
dc.date.available 2016-11-28T11:42:15Z
dc.date.issued 2016-01-06
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/37567
dc.description.abstract Práce se zabývá schopností dětí předškolního věku odvozovat u druhých lidí mentální sta-vy a rozpoznávat emoce. Teoretická část shrnuje období předškolního věku z hlediska vý-vojové psychologie, představuje koncept teorie mysli a vývojové předpoklady k jejímu osvojení. Dále jsou analyzovány faktory ovlivňující úroveň teorie mysli a její význam pro prosociální chování. Ve stejném rámci je také pojednáno o emocích a o jejich rozpoznávání. V praktické části jsou pak shrnuty postup a výsledky kvalitativního výzkumu, který se po-kouší odpovědět na otázku, jak děti předškolního věku vnímají a rozpoznávají emoce, a jak projevují své mentální stavy v sociální interakci.
dc.format 47 s.
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject Emoce cs
dc.subject dítě předškolního věku cs
dc.subject mylné přesvědčení cs
dc.subject teorie mysli cs
dc.subject sociální poznávání cs
dc.subject Emotions en
dc.subject preschool child en
dc.subject false belief en
dc.subject theory of mind en
dc.subject prosocial behavior en
dc.title Teorie mysli a rozpoznávání emocí u dětí předškolního věku
dc.title.alternative The Theory of Mind and Emotion Recognition in Preschool Children
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Kalenda, Jan
dc.date.accepted 2016-06-06
dc.description.abstract-translated The thesis deals with the preschool children's ability to attribute mental states to other peo-ple and to recognize their emotions. The theoretical part summarizes the preschool period in terms of developmental psychology, presents the concept of theory of mind and the devel-opmental prerequisites for its acquiring. Then it analyzes the factors affecting the level of the theory of mind and its importance for prosocial behavior. In the same framework it also discusses the emotions and their recognition. The practical part summarizes the process and results of qualitative research, which intends to answer the question how preschool children perceive and recognize emotions and how they manifest their mental states in the social interaction.
dc.description.department Ústav pedagogických věd
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in pedagogy en
dc.identifier.stag 42174
utb.result.grade C
dc.date.submitted 2016-04-27
local.subject předškoláci cs
local.subject rozvoj myšlení cs
local.subject vývojová psychologie cs
local.subject emoční inteligence cs
local.subject preschool children en
local.subject preschoolers en
local.subject development of thought en
local.subject developmental psychology en
local.subject emotional intelligence en


Files in this item

Files Size Format View Description
jastrzembská_2016_dp.pdf 2.090Mb PDF View/Open None
jastrzembská_2016_op.doc 53Kb Unknown View/Open None
jastrzembská_2016_vp.docx 21.03Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account