dc.contributor.advisor |
Pilík, Michal
|
|
dc.contributor.author |
Razal, Raian Burgos
|
|
dc.date.accessioned |
2016-11-28T11:42:38Z |
|
dc.date.available |
2016-11-28T11:42:38Z |
|
dc.date.issued |
2016-02-15 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/37781
|
|
dc.description.abstract |
Yellowjet's mission is to become the most successful low cost carrier in the world and with the recent EU regulation allowing re-entry of airlines from the Philippines in European air-space, this presents a good opportunity for its expansion in the international market. It has also recently adopted a low cost-long haul strategy which in turn allows them to have the necessary capabilities to expand given its purchases of widebody aircraft. Given the saturation of Asian markets, Yellowjet is then forward-looking into expanding into Europe in order to serve and bring its branded low-cost and fun flying experiences to the overseas Filipinos and to foreign tourists to travel and explore the Philippines. This thesis has three major components, beginning with opportunity analysis which takes a look at the internal and external environment in order to identify which specific European country Yellowjet will enter. After choosing the country, the different target segments and their customer profiles will be discussed. An analysis of their different jobs, pains and gains will be matched with the features and benefits offered by Yellowjet. This will form the customer value propositions. Lastly, the project for the marketing entry strategy will be described including the elements of the service marketing mix. |
|
dc.format |
140 p. |
|
dc.language.iso |
en |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
market opportunity analysis
|
cs |
dc.subject |
airline industry
|
cs |
dc.subject |
value proposition design
|
cs |
dc.subject |
international market entry
|
cs |
dc.subject |
services marketing
|
cs |
dc.subject |
analýza trhu
|
en |
dc.subject |
letecký průmysl
|
en |
dc.subject |
hodnotová propozice
|
en |
dc.subject |
mezinárodní vstup na trh
|
en |
dc.subject |
služby a marketing
|
en |
dc.title |
Market Opportunity Analysis and Value Proposition Design for the Entry of Yellowjet, a Philippine Low Cost Airline to European Mar-ket |
|
dc.title.alternative |
Market Opportunity Analysis and Value Proposition Design for the Entry of Yellowjet, a Philippine Low Cost Airline to European Market |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Chovancová, Miloslava |
|
dc.date.accepted |
2016-05-31 |
|
dc.description.abstract-translated |
Cílem Yellowjet je stát se nejúspěšnějším "low cost" dopravcem na světě. V důsledku nedávné regulace EU, která umožňuje opětovný vstup leteckých společností z Filipín do evropského vzdušného prostoru, s ohledem na rozšíření na mezinárodním trhu se jedná o dobrou příležitost pro Yellowjet. Yellowjet přijal novou strategii a koupí širších letadel nabídne klientům lety na delší vzdálenosti, čímž uspokojí poptávku současných zákazníku. Vzhledem k nasycení trhu na asijských trzích, Yellowjet je hledá příležitosti a expanduje do Evropy, aby nabídl své "low cost" služby. Bude se také orientovat na zahraniční turisty a lákat je k objevování Filipín. Tato práce má tři hlavní složky, počínaje analýzou příležitostí, která zachycuje situaci na vnitřním a vnějším prostředí s cílem určit, na které konkrétní evropské země Yellowjet vstoupí. Po výběru země budou popsány různé cílové segmenty zákazníků a jejich profily. Analýza zahrnuje všechny příležitosti a hrozby a spolu s analýzou výhod je sestavena hodnotová propozice. Na závěr bude sepsána projektová strategie vstupu na trh, včetně prvků marketingového mixu. |
|
dc.description.department |
Ústav managementu a marketingu |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Management and Marketing |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Management and Marketing |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Ing. |
|
dc.thesis.degree-program |
Economics and Management |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Economics and Management |
en |
dc.identifier.stag |
42527
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2016-04-18 |
|