The Influence of Online Marketing Communication on Image of Showjumping Events
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Jurášková, Olga
|
|
dc.contributor.author |
Brátová, Zuzana
|
|
dc.date.accessioned |
2016-11-28T12:38:12Z |
|
dc.date.available |
2016-11-28T12:38:12Z |
|
dc.date.issued |
2016-01-29 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/39138
|
|
dc.description.abstract |
V České republice se jezdectví stává stále oblíbenějším sportem. Vznikají nové, často velmi kvalitní areály, kterým však chybí dobrá marketingová komunikace, která by přilákala nové investory a pomohla zvětšit fanouškovskou základnu. Vzhledem k obrovskému rozvoji online médií a jejich globální využitelnosti se jejich aplikace v rámci marketingových aktivit parkurových závodů přímo nabízí. Tato práce se zaměřuje právě na využití online marketingových nástrojů ke zlepšení image jezdeckých areálů a popularizaci jezdeckého sportu. Jejím hlavním cílem je zjistit, zda má dobře provedená online marketingová komunikace vliv na image parkurových závodů. Pomocí analýzy vlivu online komunikace prestižního areálu v Aachen (Německo) na jeho image se snaží získané poznatky aplikovat na český trh a vytvořit tak univerzální model pro využití online marketingových nástrojů ke zvýšení image středně velkých jezdeckých areálů v České republice. |
|
dc.format |
89 s. (117 460 znaků) |
|
dc.language.iso |
en |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
online marketingová komunikace
|
cs |
dc.subject |
image
|
cs |
dc.subject |
parkurové skákání
|
cs |
dc.subject |
jezdecký průmysl
|
cs |
dc.subject |
sociální média
|
cs |
dc.subject |
webové stránky
|
cs |
dc.subject |
public relations
|
cs |
dc.subject |
jezdectví
|
cs |
dc.subject |
sportovní marketing
|
cs |
dc.subject |
online marketing communication
|
en |
dc.subject |
image
|
en |
dc.subject |
showjumping
|
en |
dc.subject |
sport horse industry
|
en |
dc.subject |
social media
|
en |
dc.subject |
websites
|
en |
dc.subject |
public relations
|
en |
dc.subject |
equestrianism
|
en |
dc.subject |
sports marketing
|
en |
dc.title |
The Influence of Online Marketing Communication on Image of Showjumping Events |
|
dc.title.alternative |
The Influence of Online Marketing Communication on Image of Showjumping Events |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Weberová, Dagmar |
|
dc.date.accepted |
2016-05-16 |
|
dc.description.abstract-translated |
In the Czech Republic equestrian is becoming more and more popular. New, very often high-quality showgrounds are built across the country. However, they lack good marketing communication to attract new investors and help to increase the fan base. Due to the enormous development of online media and its global applicability is their use in marketing activities of showjumping events highly practical. The thesis is focused on the usage of online marketing tools for improving the showjumping events' image and popularization of the equestrian sport. The main aim is to explore and evaluate the influence of online marketing communication on image of showjumping events by the analysis of online marketing communication and its impact on the image of the world famous horse riding facility in Germany in comparison with Czech environment and create universal online marketing communication platform applicable for the midsized showjumping facilities in the Czech Republic. |
|
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
44422
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2016-04-21 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account