Sebepojetí školní úspěšnosti žáků ve vztahu k rodinnému prostředí
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Suchánková, Eliška
|
|
dc.contributor.author |
Válková, Ilona
|
|
dc.date.accessioned |
2017-07-03T09:13:09Z |
|
dc.date.available |
2017-07-03T09:13:09Z |
|
dc.date.issued |
2016-11-22 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/39863
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce se zabývá sebepojetím školní úspěšnosti žáka ve vztahu k rodinnému prostředí. Teoretický rámec práce seznamuje s vymezením sebepojetí školní úspěšnosti žáka v období dospívání, příčinám školní neúspěšnosti a prostředí rodiny - sociální opory rodičů. Empirická část se zabývá výzkumným šetřením, jehož cílem bylo zjistit souvislost mezi sebepojetím školní úspěšnosti žáka a sociální oporou poskytovanou rodiči. Kvantitativní výzkum proběhl pomocí standardizovaných dotazníků (SPAS, CASSS-CZ) u žáků druhého stupně základní školy a nižšího stupně víceletého gymnázia. Závěr práce je zaměřený na analýzu výsledků výzkumu, jejich interpretaci a shrnutí. |
|
dc.format |
89 s. (139 162 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Sebepojetí
|
cs |
dc.subject |
školní úspěšnost a neúspěšnost
|
cs |
dc.subject |
dospívání
|
cs |
dc.subject |
rodiče
|
cs |
dc.subject |
sociální opora
|
cs |
dc.subject |
základní škola
|
cs |
dc.subject |
víceleté gymnázium
|
cs |
dc.subject |
Self-concept
|
en |
dc.subject |
school achievement and failure
|
en |
dc.subject |
adolescence
|
en |
dc.subject |
parents
|
en |
dc.subject |
social support
|
en |
dc.subject |
primary school
|
en |
dc.subject |
grammar school
|
en |
dc.title |
Sebepojetí školní úspěšnosti žáků ve vztahu k rodinnému prostředí |
|
dc.title.alternative |
Self-Concept of Students´ Achievements in Relation to Family Environment |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Hrbáčková, Karla |
|
dc.date.accepted |
2017-06-01 |
|
dc.description.abstract-translated |
This diploma thesis deals with self-concept of students' achievement in relation to family environment. The theoretical part of the thesis concentrates on specification of self-concept of students' achievement in the adolescence period, the causes of students' failure and family environment social support provided by parents. The empirical part focuses on investigative survey whose aim was to find connection between self-concept of students' achievement and social support provided by parents. The quantitative survey was performed by means of standardised questionnaires (SPAS, CASSS-CZ) at the second grade of primary school students and grammar school students. The final part of the thesis includes an analysis of the survey results, their interpretation and summary. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
45292
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2017-04-19 |
|
local.subject |
sebehodnocení žáků
|
cs |
local.subject |
školní úspěšnost
|
cs |
local.subject |
self-rating of school children
|
en |
local.subject |
school success
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account