Vliv dětí na spotřebitelské chování v rodině
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Šramová, Blandína
|
|
dc.contributor.author |
Bodnarová, Nadija
|
|
dc.date.accessioned |
2018-07-04T15:01:11Z |
|
dc.date.available |
2018-07-04T15:01:11Z |
|
dc.date.issued |
2018-01-31 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/42403
|
|
dc.description.abstract |
Tématem této práce je zkoumání vlivu dětí na spotřebitelské chování v rodině. Cílem práce je zjištění faktorů, jenž formují spotřebitelské chování rodiny a identifikace míry vlivu a působení dítěte na nákupní rozhodnutí rodičů. Jako cílová skupina byli zvoleni rodiče a děti ve věku 6-10 let. V teoretické části jsou zpracována teoretická východiska problematiky chování spotřebitele. Pozornost je věnována modelům vnímání spotřebitele a predispozicím ke spotřebnímu jednání, dále pak rodině jako modelu spotřebitelského chování a v neposlední řadě charakteristice vývoje dítěte jako spotřebitele a jeho role ve spotřebitelském chování rodiny. Praktická část se zabývá analýzou výsledků výzkumu zaměřeného na interakci rodiče a dítěte při spotřebitelském chování. Výzkum proběhl pomocí individuálních rozhovorů, které probíhaly vždy s rodičem a dítětem z oslovených rodin. Projektová část se pak zabývá implementací zjištěných dat a návrhem komunikační strategie sociální kampaně "A jak to vidí vaše děti?" pro organizaci Dům dětí a mládeže Olomouc. |
|
dc.format |
88 s. (157 978) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
vliv dětí
|
cs |
dc.subject |
spotřebitelské chování v rodině
|
cs |
dc.subject |
nákupní chování
|
cs |
dc.subject |
sociální marketing
|
cs |
dc.subject |
konzumerismus
|
cs |
dc.subject |
Children's influence
|
en |
dc.subject |
Family Consumer Behaviour
|
en |
dc.subject |
Buying Behaviour
|
en |
dc.subject |
Social Marketing
|
en |
dc.subject |
Consumerism
|
en |
dc.title |
Vliv dětí na spotřebitelské chování v rodině |
|
dc.title.alternative |
The Influence of Children on Consumer Behaviour in the Family |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Vysekalová, Jitka |
|
dc.date.accepted |
2018-05-22 |
|
dc.description.abstract-translated |
The thesis deals with the topic family consumer behaviour and children's influence on it. The aim of this thesis is to explore the factors, which form the consumer behaviour of the family and to identify the level of children's influence of parents' buying decision. As a target group were chosen parents and kids in the age of 6-10 years old. The theoretical part deals with the theoretical background of the problem consumer behaviour. The attention is focused on the models of the perception of the customer and predisposition of its practise, then the family as a role model for the consumer behaviour and last but not least the characteristic of the child's development as a consumer and description of its role in the family decision making. The practical part is conducted the analysis of the marketing research focused on the interaction between children and parents in consumer behaviour. The research was realized with the individual interviews with one of the parent and child from the addressed families. The project part of the thesis is based on the results from the marketing research and it presents the suggestion of communication strategy for the social campaign for Dům dětí a mládeže named "A jak o vidí vaše děti?" |
|
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
50265
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2018-04-19 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account