Evaluace připravenosti středních škol k inkluzi z hlediska učitelů

DSpace Repository

Language: English čeština 

Evaluace připravenosti středních škol k inkluzi z hlediska učitelů

Show simple item record

dc.contributor.advisor Kočvarová, Ilona
dc.contributor.author Marholtová, Andrea
dc.date.accessioned 2018-07-04T15:01:30Z
dc.date.available 2018-07-04T15:01:30Z
dc.date.issued 2017-10-11
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/42877
dc.description.abstract Tato práce se zabývá hodnocením připravenosti středních škol k inkluzi z hlediska učitelů. V teoretické části jsou charakterizovány pojmy inkluze a integrace, principy inklu-zivního vzdělávání a jeho legislativní rámec. Poté následuje klasifikace podpůrných opat-ření a popis stupně vzdělání u osob s postižením v evropském měřítku. Dále je uvedena metodika hodnocení kvality inkluzivní školy. V praktické části je zkoumána připravenost středních škol k inkluzi z hlediska učitelů dotazníkovou metodou. Princip inkluzivního vzdělávání je sledován ve třech oblastech a to v oblasti politiky školy, kultury školy a praxe školy. Získané výsledky jsou zpracovány a vyhodnoceny v programu Excel. Závěrem jsou uvedeny výsledky výzkumného šetření pro celkové hodnocení připravenosti středních škol k inkluzi v oblasti politiky, kultury a praxe školy z hlediska učitelů středních škol.
dc.format 59 s. (74 925 znaků)
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject Inkluze cs
dc.subject integrace cs
dc.subject speciální vzdělávací potřeby cs
dc.subject podpůrná opatření cs
dc.subject ukazatel inkluze cs
dc.subject Inclusion en
dc.subject integration en
dc.subject specila educational needs en
dc.subject support measures en
dc.subject indicator of inclusion en
dc.title Evaluace připravenosti středních škol k inkluzi z hlediska učitelů
dc.title.alternative Evaluation of secondary school readiness for inclusion
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Vašíková, Jana
dc.date.accepted 2018-06-05
dc.description.abstract-translated This work deals with the evaluation of the preparedness of secondary schools for inclusion from the point of view of teachers. In the theoretical part covers the concepts of inclusion and integration, the principles of inclusive education and its legislative fra-mework. This followed by the classification of support measures and the description of the level of education for persons with disabilities in the european scale. Furthermore, it is indicated the methodolgy of evaluation of the quality of the inclusive school. In the practi-cal part is studied the readiness of secondary schools for inclusion from the perspective of teachers questionnaire method. The principle of inclusive education is observed in three areas and in the area sof policy school, culture school and the practise school. Obtaining results are processed and evaluated in Excel. In conclusion, the results of the surfy for the overall assessment of the preparedness of secondary schools to be included in the school policy, culture and practise from the point of view of secondary school teachers are presen-ted.
dc.description.department Ústav školní pedagogiky
dc.thesis.degree-discipline Učitelství odborných předmětů pro SŠ cs
dc.thesis.degree-discipline Secondary School Teachers´ Training in Specialized Subjects en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in pedagogy en
dc.identifier.stag 47987
utb.result.grade C
dc.date.submitted 2018-04-27
local.subject inkluze cs
local.subject střední školy cs
local.subject inkluzivní vzdělávání cs
local.subject inclusions en
local.subject secondary schools en
local.subject inclusive education en


Files in this item

Files Size Format View Description
marholtová_2018_dp.zip 4.805Mb Unknown View/Open None
marholtová_2018_op.docx 16.11Kb Unknown View/Open None
marholtová_2018_vp.docx 17.40Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account