Subjektivní sociální status učitelů mateřských škol
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Majerčíková, Jana
|
|
dc.contributor.author |
Urbaniecová, Klára
|
|
dc.date.accessioned |
2019-07-04T09:10:23Z |
|
dc.date.available |
2019-07-04T09:10:23Z |
|
dc.date.issued |
2018-10-11 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/43933
|
|
dc.description.abstract |
Předkládaná diplomová práce má teoreticko-empirický charakter. Věnuje se problematice subjektivního sociálního statusu učitelů mateřských škol. Teoretická část je zaměřena na učitelskou profesi, zvláště pak na učitele mateřské školy. Objasněny jsou zde také pojmy týkající se subjektivního sociálního statusu. Empirická část diplomové práce popisuje kvan-titativní výzkum realizovaný prostřednictvím dotazníku administrovaného učitelům mateř-ských škol a interview s učiteli mateřských škol. Cílem výzkumného šetření bylo zjistit, jaký subjektivní sociální status mají učitelé mateřských škol. Sesbíraná data byla vyhodnocena a následně interpretována. Ze získaných dat vyplynuly velmi negativní výsledky, jež prokáza-ly negativní subjektivní sociální status. |
|
dc.format |
70 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
sociální status učitele
|
cs |
dc.subject |
předškolní vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
společnost
|
cs |
dc.subject |
prestiž
|
cs |
dc.subject |
social status of a teacher
|
en |
dc.subject |
pre-school education
|
en |
dc.subject |
society
|
en |
dc.subject |
prestige
|
en |
dc.title |
Subjektivní sociální status učitelů mateřských škol |
|
dc.title.alternative |
Subjective social status of teachers in nursery schools |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Petrová, Zuzana |
|
dc.date.accepted |
2019-06-14 |
|
dc.description.abstract-translated |
The presented diploma thesis has a theoretical-empirical character. It analyses the subjective social status of kindergarten teachers. The theoretical part focuses on the teaching profes-sion as such, especially on teachers in kindergarten. Furthermore, certain terms connected to the subjective social status are explained. The empirical part of the diploma thesis pre-sents a quantitative research realised through a questionnaire which was administrated to kindergarten teachers and through interviews with the teachers. The collected data were evaluated and interpreted. The results from the acquired data are very negative and prove a highly negative subjective social status. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Pedagogika předškolního věku |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
50903
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2019-04-17 |
|
local.subject |
učitelé mateřských škol
|
cs |
local.subject |
sociální status
|
cs |
local.subject |
učitelé
|
cs |
local.subject |
učitelé vysokých škol
|
cs |
local.subject |
středoškolští učitelé
|
cs |
local.subject |
mateřské školy
|
cs |
local.subject |
sebepojetí
|
cs |
local.subject |
sebeúcta
|
cs |
local.subject |
preschool teachers
|
en |
local.subject |
social status
|
en |
local.subject |
teachers
|
en |
local.subject |
college teachers
|
en |
local.subject |
secondary school teachers
|
en |
local.subject |
kindergartens
|
en |
local.subject |
self-concept
|
en |
local.subject |
self-esteem
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account