dc.contributor.advisor |
Světlík, Jaroslav
|
|
dc.contributor.author |
Roubalíková, Jana
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-16T02:22:25Z |
|
dc.date.available |
2014-04-17T23:00:25Z |
|
dc.date.issued |
2007-04-17 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/4695
|
|
dc.description.abstract |
Práce se zabývá vlivem kulturního prostředí České republiky na tvorbu vhodných reklamních apelů. Využívá přitom poznatků, které definoval izraelský vědec Shalom Schwartz. Základem diplomové práce je vlastní výzkum, jehož cílem je zjištění hodnotových orientací obyvatel České republiky. Z výsledků výzkumu lze určit vhodné reklamní apely, které s dalšími prvky (strategie sdělení, informační obsah, formát reklamy, realizace reklamy) tvoří reklamní kreativní strategii. |
cs |
dc.format |
135 |
cs |
dc.format.extent |
2733138 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Práce bude přístupná pouze v rámci univerzity od 17.04.2014 |
|
dc.subject |
Kultura
|
cs |
dc.subject |
Kulturní dimenze
|
cs |
dc.subject |
Kulturní hodnoty
|
cs |
dc.subject |
Kulturní rozdíly
|
cs |
dc.subject |
Reklamní strategie
|
cs |
dc.subject |
Reklamní apel
|
cs |
dc.subject |
Mezinárodní marketing
|
cs |
dc.subject |
Národní kultura
|
cs |
dc.subject |
Culture
|
en |
dc.subject |
Cultural dimension
|
en |
dc.subject |
Cultural values
|
en |
dc.subject |
Cultural differences
|
en |
dc.subject |
Advertising strategy
|
en |
dc.subject |
Advertising appeal
|
en |
dc.subject |
International marketing
|
en |
dc.subject |
National culture
|
en |
dc.title |
Vliv kulturního prostředí České republiky na tvorbu vhodných reklamních apelů |
cs |
dc.title.alternative |
The influence of the cultural environment of the Czech Republic on the appropriate advertising appeals creation |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Pavlů, Dušan |
|
dc.date.accepted |
2007-06-04 |
|
dc.description.abstract-translated |
The work deals with the influence of the cultural environment of the Czech Republic on appropriate advertising appeals using the mechanisms defined by an Israeli scientist named Shalom Schwartz. The base of the dissertation is a research trying to find out the value orientation of the Czech Republic inhabitants. The results of the research could be used for defining suitable advertising appeals, which in combination with other components (e.g. message strategy, content, advertising format, advertisement realisation) make the creative advertising strategy. |
en |
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/185
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.rights.auth |
IP |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
4921
|
|
dc.date.assigned |
2007-01-15 |
|
utb.result.grade |
A |
|