Etické aspekty reklamy na alkoholické nápoje z pohledu školních dětí
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Stránský, Michal
|
|
dc.contributor.author |
Beranová, Zuzana
|
|
dc.date.accessioned |
2021-07-26T07:17:52Z |
|
dc.date.available |
2021-07-26T07:17:52Z |
|
dc.date.issued |
2021-01-29 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/47141
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce se zabývá konkrétními etickými aspekty reklamy na alkoholické nápoje. Teoretická část pojednává o podnikatelské etice, reklamě, alkoholických nápojích a regulaci reklamy. Praktická část využívá kvalitativní i kvantitativní metody výzkumu ke zjištění pohledu školních dětí na alkoholické nápoje a reklamu na ně. Projektová část předkládá doporučení, jak zlepšit alkoholovou problematiku v České republice, pomocí zákonných úprav a návrhu sociální kampaně. |
|
dc.format |
76 s. (110 665 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
etika
|
cs |
dc.subject |
reklama
|
cs |
dc.subject |
alkoholické nápoje
|
cs |
dc.subject |
sociální reklama
|
cs |
dc.subject |
školní děti
|
cs |
dc.subject |
ethics
|
en |
dc.subject |
advertising
|
en |
dc.subject |
alcoholic beverages
|
en |
dc.subject |
social advertising
|
en |
dc.subject |
school children
|
en |
dc.title |
Etické aspekty reklamy na alkoholické nápoje z pohledu školních dětí |
|
dc.title.alternative |
Ethical Aspects of Alcoholic Beverages Advertising from the Perspective of School Children |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Šramová, Blandína |
|
dc.date.accepted |
2021-05-26 |
|
dc.description.abstract-translated |
The diploma thesis deals with specific ethical aspects of advertising for alcoholic beverages. The theoretical part deals with business ethics, advertising, alcoholic beverages and regulation of advertising. The practical part uses qualitative and quantitative methods to find out the view of school children on alcoholic beverages and advertising on them. The project part proposes recommendations on how to improve alcohol issues in the Czech Republic, through legislation and the design of a social campaign. |
|
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
59360
|
|
utb.result.grade |
E |
|
dc.date.submitted |
2021-04-16 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account