Strategie rozvoje mikroregionu Horňácko v oblasti cestovního ruchu
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Staňková, Pavla
|
|
dc.contributor.author |
Horňák, Pavel
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-16T08:33:40Z |
|
dc.date.available |
2010-07-16T08:33:40Z |
|
dc.date.issued |
2008-05-05 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/4995
|
|
dc.description.abstract |
Cílem diplomové práce je vypracování strategie rozvoje mikroregionu Horňácko v oblasti cestovního ruchu. V teoretické části charakterizuji cestovní ruch, zabývám se definováním specifik služeb v cestovním ruchu. Dále se zabývám marketingem destinací a jmenuji nástroje a specifika marketingového mixu v cestovním ruchu. Věnuji se problematice mikroregionů a regionálního marketingu. V praktické části analyzuji výchozí podmínky pro rozvoj mikroregionu v oblasti cestovního ruchu a charakterizuji ho. Po analýze současného stavu strategického rozvoje mikroregionu provádím analýzu SWOT. Na základě informací získaných z těchto analýz formuluji v rámci strategie strategickou vizi, a jednotlivé strategické cíle, které pak rozpracovávám do opatření a jednotlivých akčních plánů. V závěru podrobuji akční plány nákladové a rizikové analýze. |
cs |
dc.format |
104 s., 7 s. obr. příloh. |
cs |
dc.format.extent |
2251181 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Pouze v rámci univerzity |
|
dc.subject |
Cestovní ruch
|
cs |
dc.subject |
mikroregion
|
cs |
dc.subject |
marketingové nástroje
|
cs |
dc.subject |
strategický marketing
|
cs |
dc.subject |
regionální marketing
|
cs |
dc.subject |
SWOT analýza
|
cs |
dc.subject |
strategický cíl
|
cs |
dc.subject |
akční plán
|
cs |
dc.subject |
analýza nákladů
|
cs |
dc.subject |
analýza rizik
|
cs |
dc.subject |
Travel industry
|
en |
dc.subject |
microregion
|
en |
dc.subject |
marketing tools
|
en |
dc.subject |
strategy marketing
|
en |
dc.subject |
region marketing
|
en |
dc.subject |
SWOT analysis
|
en |
dc.subject |
strategy aim
|
en |
dc.subject |
action plan
|
en |
dc.subject |
cost analysis
|
en |
dc.subject |
risk analysis
|
en |
dc.title |
Strategie rozvoje mikroregionu Horňácko v oblasti cestovního ruchu |
cs |
dc.title.alternative |
The strategy of the development of microregion Horňácko in the field of tourism |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Prachař, Martin |
|
dc.date.accepted |
2008-06-03 |
|
dc.description.abstract-translated |
The aim of my diploma work is to elaborate on the development strategy of the microregion Horňácko in the tourist industry. In the theoretical part I characterize the tourist industry and deal with the definition of the tourist industry specification. I describe marketing destination and specify the tools and details of the marketing mix in tourism. I thouroughly describe microregions and region marketing. In the practical part I analyse the starting conditions for development of the microregion in the tourist industry and characterise it. After the analysis of the present state of strategy development in the microregion, I make SWOT analysis. Based on the results of these analyses, I formulate strategy vision and individual strategic aims, which I develop into cautions and individual action plans. Ultimately, I submit the action plans to both cost analysis and risk analysis. |
en |
dc.description.department |
Ústav managementu |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/174
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Management a marketing |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Management and Marketing |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Ing. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Ekonomika a management |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Economics and management |
en |
dc.identifier.stag |
8417
|
|
dc.date.assigned |
2008-03-14 |
|
utb.result.grade |
C |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account