Hodnocení obtížnosti vybraných učebnic pro první stupeň ZŠ

DSpace Repository

Language: English čeština 

Hodnocení obtížnosti vybraných učebnic pro první stupeň ZŠ

Show full item record

No preview available
Title: Hodnocení obtížnosti vybraných učebnic pro první stupeň ZŠ
Author: Hrbáčková, Tereza
Advisor: Klapko, Dušan
Abstract: Diplomová práce se zabývá hodnocením obtížnosti učebnic přírodovědy pro první stupeň základní školy. Teoretická část sumarizuje poznatky o předmětu přírodověda, objasňuje základní pojmy teorie a evaluace učebnic a prezentuje vybrané výzkumy učebnic realizované v zahraničí a České republice. Praktická část je založena na kvantitativně orientovaném výzkumu, jehož cílem je vypočítat potenciální náročnost a přiměřenost výkladových textů v současných učebnicích přírodovědy pro 4. a 5. ročník základní školy. Předmětem výzkumu je 6 učebnic přírodovědy pro 4. a 5. ročník, které byly řediteli a učiteli základních škol uváděné jako nejvíce využívané. K analýze těchto učebnic je použita komplexní metoda měření obtížnosti textu. Dále jsou metodou strukturovaného interview zjišťovány názory učitelů prvního stupně základní školy na vybrané učebnice přírodovědy. Výsledky výzkumu prokázaly, že žádná z učebnic nevykazuje příliš jednoduchý nebo mimořádně obtížný text.
URI: http://hdl.handle.net/10563/51550
Date: 2021-10-11
Availability: Bez omezení
Department: Ústav školní pedagogiky
Discipline: Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Grade for thesis and defense: B 60126


Citace závěřečné práce

Files in this item

Files Size Format View Description
hrbáčková_2022_dp.pdf 1.479Mb PDF View/Open None
hrbáčková_2022_op.pdf 352.1Kb PDF View/Open None
hrbáčková_2022_vp.pdf 373.0Kb PDF View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account