Dopad reklamy na životní styl dětí z pohledu generací
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Šramová, Blandína
|
|
dc.contributor.author |
Doucková, Eva
|
|
dc.date.accessioned |
2022-07-15T09:24:04Z |
|
dc.date.available |
2022-07-15T09:24:04Z |
|
dc.date.issued |
2022-01-31 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/51980
|
|
dc.description.abstract |
Téma diplomové práce se zabývá dopadem reklamy na životní styl dětí, a to i z pohledu rodičů a prarodičů. Cílem práce je zjistit, jak moc a v jakém věku děti reklama s cukrovinkami a slanými potravinami ovlivňuje, jaké vlivy na ně obecně reklama má. Dále se práce zabývá vnímáním reklamy z pohledu rodičů a prarodičů, jaké reklamy vnímají jako přijatelné a jaké už ne. Jako výzkumný soubor byly zvoleny děti ve věku 3-9 let, jejich rodiče a prarodiče. Teoretická část práce se věnuje problematice působení reklamy na děti, pohledu rodičů na chování jejich dětí vzhledem k sledovaným reklamám. Praktická část se pak zabývá sbíráním dat od respondentů a následným zpracováním těchto dat. Výzkumnými metodami, které byly zvoleny pro tuto práci jsou kvalitativní metody formou individuálních rozhovorů s dětmi, rodiči a prarodiči. Projektová část pak implementuje sesbíraná data a poskytuje návrh na řešení zjištěných skutečností v rámci společnosti a důrazem na MK. |
|
dc.format |
92 s. (178 279 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Děti
|
cs |
dc.subject |
reklama
|
cs |
dc.subject |
životní styl
|
cs |
dc.subject |
generace
|
cs |
dc.subject |
nákupní chování
|
cs |
dc.subject |
Kids
|
en |
dc.subject |
advertising
|
en |
dc.subject |
lifestyle
|
en |
dc.subject |
generation
|
en |
dc.subject |
shopping behavior
|
en |
dc.title |
Dopad reklamy na životní styl dětí z pohledu generací |
|
dc.title.alternative |
The Impact of Advertising on the Lifestyle of Children from the Perspective of Generations |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Vysekalová, Jitka |
|
dc.date.accepted |
2022-05-24 |
|
dc.description.abstract-translated |
The topic of the diploma thesis deals with the impact of advertising on the lifestyle of children, even from the perspective of parents and grandparents. The aim of the thesis is to find out how much and at what age children advertising with confectionery and salty food affects what effects advertising has in general. Furthermore, the work deals with the perception of advertising from the perspective of parents and grandparents, which ads they perceive as acceptable and which no longer. Children aged 3-9, their parents and grandparents were selected as the research group. The theoretical part of the thesis deals with the issue of the effect of advertising on children, parents' view of their children's behavior with respect to the monitored advertising. The practical part then deals with the collection of data from respondents and the subsequent processing of this data. The research methods that have been chosen for this work are qualitative methods in the form of individual interviews with children, parents and grandparents. The project part then implements the collected data and provides a proposal for the solution of the identified facts within the company and emphasis on marketing communications. |
|
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
62132
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2022-04-14 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account