Dopad csr a zeleného vedení na konkurenceschopnost podniků: důkazy z indických malých a středních podniků
Show full item record
No preview available
Title:
|
Dopad csr a zeleného vedení na konkurenceschopnost podniků: důkazy z indických malých a středních podniků |
Author: |
Pal, Shivam
|
Advisor: |
Javed, Mohsin
|
Abstract:
|
Společenská odpovědnost firem (CSR) a vedení šetrné k životnímu prostředí se ukázaly jako kritické faktory utvářející udržitelné obchodní praktiky po celém světě. Tyto postupy nejen reagují na společenské potřeby a obavy životního prostředí tím, že inovují ekologickou energii, ale mají také dopad na podniky s lepším uznáním, hospodářskými zisky a konkurenceschopností.. Nedostatek související literatury však vyžaduje další zkoumání. Proto tato práce zkoumá roli společenské odpovědnosti firem (CSR) a zeleného vedení (GL) na zelené inovace (GI) a jejich vliv na konkurenceschopnost malých a středních podniků (MSP) v indickém kontextu, rozmanitém a rychle se vyvíjejícím ekonomickém prostředí. Metodologicky jsou shromažďována data od 116 malých a středních podniků v různých odvětvích v Indii pomocí metody pohodlného vzorkování a k analýze vztahů mezi iniciativami CSR, ekologicky uvědomělým vedením a konkurenceschopností podniků pomocí softwaru SmartPLS 4 se používá částečné modelování nejmenších čtverců (PLS-SEM).Zjištění zdůrazňují významnou pozitivní korelaci mezi postupy CSR, zeleným vedením a konkurenceschopností malých a středních podniků (MSP). To podtrhuje význam začlenění zásad CSR a environmentálního vedení do strategického plánování malých a středních podniků, aby se posílila pozice na trhu a odolnost. Důsledky těchto zjištění se vztahují jak na podniky, tak na tvůrce politik. Podniky jsou vyzývány, aby uznaly CSR a ekologické vedení jako strategické imperativy a integrovaly je do svých provozních rámců. Politici by měli usnadňovat příznivé prostředí prostřednictvím pobídek, podpůrných mechanismů a regulačních rámců nařizujících zodpovědné obchodní praktiky. S ohledem na omezení, jako jsou omezení velikosti vzorku a potenciální zkreslení odezvy, je zapotřebí dalšího výzkumu, který by prozkoumal nuance specifické pro dané odvětví a regionální rozdíly. |
URI:
|
http://hdl.handle.net/10563/55158
|
Date:
|
2024-02-05 |
Availability:
|
Bez omezení |
Department:
|
Ústav podnikové ekonomiky |
Discipline:
|
Business Administration and Entrepreneurship |
Citace závěřečné práce
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show full item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account