dc.contributor.advisor |
Javed, Mohsin
|
|
dc.contributor.author |
Pal, Shivam
|
|
dc.date.accessioned |
2024-07-23T13:15:59Z |
|
dc.date.available |
2024-07-23T13:15:59Z |
|
dc.date.issued |
2024-02-05 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/55158
|
|
dc.description.abstract |
Společenská odpovědnost firem (CSR) a vedení šetrné k životnímu prostředí se ukázaly jako kritické faktory utvářející udržitelné obchodní praktiky po celém světě. Tyto postupy nejen reagují na společenské potřeby a obavy životního prostředí tím, že inovují ekologickou energii, ale mají také dopad na podniky s lepším uznáním, hospodářskými zisky a konkurenceschopností.. Nedostatek související literatury však vyžaduje další zkoumání. Proto tato práce zkoumá roli společenské odpovědnosti firem (CSR) a zeleného vedení (GL) na zelené inovace (GI) a jejich vliv na konkurenceschopnost malých a středních podniků (MSP) v indickém kontextu, rozmanitém a rychle se vyvíjejícím ekonomickém prostředí. Metodologicky jsou shromažďována data od 116 malých a středních podniků v různých odvětvích v Indii pomocí metody pohodlného vzorkování a k analýze vztahů mezi iniciativami CSR, ekologicky uvědomělým vedením a konkurenceschopností podniků pomocí softwaru SmartPLS 4 se používá částečné modelování nejmenších čtverců (PLS-SEM).Zjištění zdůrazňují významnou pozitivní korelaci mezi postupy CSR, zeleným vedením a konkurenceschopností malých a středních podniků (MSP). To podtrhuje význam začlenění zásad CSR a environmentálního vedení do strategického plánování malých a středních podniků, aby se posílila pozice na trhu a odolnost. Důsledky těchto zjištění se vztahují jak na podniky, tak na tvůrce politik. Podniky jsou vyzývány, aby uznaly CSR a ekologické vedení jako strategické imperativy a integrovaly je do svých provozních rámců. Politici by měli usnadňovat příznivé prostředí prostřednictvím pobídek, podpůrných mechanismů a regulačních rámců nařizujících zodpovědné obchodní praktiky. S ohledem na omezení, jako jsou omezení velikosti vzorku a potenciální zkreslení odezvy, je zapotřebí dalšího výzkumu, který by prozkoumal nuance specifické pro dané odvětví a regionální rozdíly. |
|
dc.format |
75 p. (15542 words) |
|
dc.language.iso |
en |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Klíčová slova
|
cs |
dc.subject |
Společenská odpovědnost firem
|
cs |
dc.subject |
Green Leadership
|
cs |
dc.subject |
konkurenceschopnost podniků
|
cs |
dc.subject |
malé a střední podniky
|
cs |
dc.subject |
Indie
|
cs |
dc.subject |
udržitelné obchodní praktiky
|
cs |
dc.subject |
Corporate Social Responsibility
|
en |
dc.subject |
Green Leadership
|
en |
dc.subject |
Business Competitiveness
|
en |
dc.subject |
Small and Medium Enterprises
|
en |
dc.subject |
India
|
en |
dc.subject |
Sustainable Business Practices
|
en |
dc.title |
Dopad csr a zeleného vedení na konkurenceschopnost podniků: důkazy z indických malých a středních podniků |
|
dc.title.alternative |
Impact of CSR and Green Leadership on Business Competitiveness: An evidence from Indian SMEs |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Metzker, Zdenko |
|
dc.date.accepted |
2024-06-03 |
|
dc.description.abstract-translated |
Corporate Social Responsibility (CSR) and eco-friendly leadership have emerged as critical factors shaping sustainable business practices globally. Such practices not only respond to the societal needs and concerns of the environment by innovating green but also have impacts on businesses with better recognition, economic gains and competitiveness. However, the dearth of related literature requires further exploration. Therefore, this thesis investigates the role of corporate social responsibility (CSR) and Green Leadership (GL) on Green Innovation (GI) and their influence on the competitiveness of Small and Medium Enterprises (SMEs) in the Indian context, a diverse and rapidly evolving economic landscape. Methodologically, data is collected from 116 SMEs across various sectors in India through the convenience sampling method and Partial Least Square-Structural Equation Modeling (PLS-SEM) is employed to analyze the relationships between CSR initiatives, eco-conscious leadership, and business competitiveness by using SmartPLS 4 software. The findings highlight a significant positive correlation between CSR practices, green leadership, and business competitiveness of small and medium enterprises (SMEs). This underscores the importance of integrating CSR principles and environmentally conscious leadership into SME strategic planning to enhance market position and resilience. The implications of these findings extend to both businesses and policymakers. Businesses are urged to recognize CSR and eco-friendly leadership as strategic imperatives, integrating them into their operational frameworks. Policymakers should facilitate an enabling environment through incentives, support mechanisms, and regulatory frameworks mandating responsible business practices. Acknowledging limitations such as sample size constraints and potential response bias, further research is needed to explore industry-specific nuances and regional variations. |
|
dc.description.department |
Ústav podnikové ekonomiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Business Administration and Entrepreneurship |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Ing. |
|
dc.thesis.degree-program |
Business Administration and Entrepreneurship |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Business Administration and Entrepreneurship |
en |
dc.identifier.stag |
66747
|
|
dc.date.submitted |
2024-04-19 |
|