Za hranice filmového obrazu aneb umění ikebana a jeho odraz ve filmech Hirošiho Tešigahary
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Dvořáčková, Markéta
|
|
dc.contributor.author |
Honová, Adéla
|
|
dc.date.accessioned |
2024-07-23T13:16:39Z |
|
dc.date.available |
2024-07-23T13:16:39Z |
|
dc.date.issued |
2023-12-01 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/56136
|
|
dc.description.abstract |
Tato bakalářská práce si klade za cíl prozkoumat provázanost filmové tvorby a tradičního umění ikebana prostřednictvím analýzy filmů japonského režiséra Hirošiho Tešigahary. Cílem je odhalit, jak estetika i filozofie ikebany proniká do struktury či vizuální stránky jeho filmů a jak tato netradiční symbióza ovlivňuje diváckou percepci. Pro analýzu jsem si zvolila dva filmy: Antonio Gaudí (1984) a The Face of Another (Tanin no Kao, 1966). |
|
dc.format |
38 s (53 090 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Hiroši Tešigahara
|
cs |
dc.subject |
ikebana
|
cs |
dc.subject |
japonská kinematografie
|
cs |
dc.subject |
umělecký film
|
cs |
dc.subject |
Hiroshi Teshigahara
|
en |
dc.subject |
ikebana
|
en |
dc.subject |
japanese cinema
|
en |
dc.subject |
art cinema
|
en |
dc.title |
Za hranice filmového obrazu aneb umění ikebana a jeho odraz ve filmech Hirošiho Tešigahary |
|
dc.title.alternative |
Beyond the Boundaries of Cinematic Imagery or The Art of Ikebana and its Reflection in the Films of Hiroshi Teshigahara |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Kocí, Irena |
|
dc.contributor.referee |
Šenková, Svatava |
|
dc.date.accepted |
2024-06-13 |
|
dc.description.abstract-translated |
This bachelor's thesis aims to explore the interconnection between film creation and the traditional art of ikebana through the analysis of films by Japanese director Hiroši Tešigahara. The goal is to uncover how the aesthetics and philosophy of ikebana permeate the structure and visual aspects of his films and how this unconventional symbiosis influences the audience's perception. For analysis, two films have been selected: Antonio Gaudí (1984) and The Face of Another (Tanin no Kao, 1966). |
|
dc.description.department |
Ateliér Audiovize |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Režie a scenáristika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Directing and Screenwriting |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
BcA. |
|
dc.thesis.degree-program |
Teorie a praxe audiovizuální tvorby |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Theory and Practice of Audiovisual Arts |
en |
dc.identifier.stag |
66197
|
|
dc.date.submitted |
2024-05-16 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account