Moderní přístupy v tvorbě a přenosu digitálních 3D assetů s cílovým využitím v Unreal Engine
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Babinec, Petr
|
|
dc.contributor.author |
Voch, Matěj
|
|
dc.date.accessioned |
2024-07-23T13:16:43Z |
|
dc.date.available |
2024-07-23T13:16:43Z |
|
dc.date.issued |
2023-12-01 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/56233
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce se zabývá problematikou 3D assetů a jejich kompatibilitou napříč různými DCC nástroji v rámci VFX a animační workflow. Zaměřuje se především na popis OpenUSD technologie, kterou porovnává s alternativními 3D formáty, na základě čehož čtenáři přibližuje klíčové aspekty, které ji činí přelomovou. Vedle komparativních analýz se práce opírá o případové studie, na kterých reflektuje ideální nastavení USD pipeline v rámci inovativních procesů při tvorbě a manipulaci digitálních 3D assetů. |
|
dc.format |
63 s. (64 000 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
OpenUSD
|
cs |
dc.subject |
USD
|
cs |
dc.subject |
3D formáty
|
cs |
dc.subject |
3D assety
|
cs |
dc.subject |
VFX pipeline
|
cs |
dc.subject |
kompatibilita
|
cs |
dc.subject |
Unreal Engine
|
cs |
dc.subject |
Houdini
|
cs |
dc.subject |
Solaris
|
cs |
dc.subject |
OpenUSD
|
en |
dc.subject |
USD
|
en |
dc.subject |
3D file formats
|
en |
dc.subject |
3D assets
|
en |
dc.subject |
VFX pipeline
|
en |
dc.subject |
compatibility
|
en |
dc.subject |
Unreal Engine
|
en |
dc.subject |
Houdini
|
en |
dc.subject |
Solaris
|
en |
dc.title |
Moderní přístupy v tvorbě a přenosu digitálních 3D assetů s cílovým využitím v Unreal Engine |
|
dc.title.alternative |
Modern Approaches in the Creation and Transfer of Digital 3D Assets with intended Use within Unreal Engine |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Masník, Boris |
|
dc.contributor.referee |
Pinkava, George |
|
dc.date.accepted |
2024-06-07 |
|
dc.description.abstract-translated |
The diploma thesis explores the intricacies of 3D assets and their compatibility across different DCC tools within the VFX and animation workflow. It primarily focuses on describing the OpenUSD technology, comparing it to alternative 3D formats, and highlighting key aspects that make it groundbreaking. Alongside comparative analyses, the work relies on case studies to reflect on the optimal configuration of a USD pipeline within creative processes that utilize inventive approaches to the creation and manipulation of digital 3D assets. |
|
dc.description.department |
Ateliér Audiovize |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Vizuální efekty |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Visual Effects |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
MgA. |
|
dc.thesis.degree-program |
Teorie a praxe audiovizuální tvorby |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Theory and Practice of Audiovisual Arts |
en |
dc.identifier.stag |
66187
|
|
dc.date.submitted |
2024-05-16 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account