dc.contributor.advisor |
Sampey, Daniel Paul
|
|
dc.contributor.author |
Bernatíková, Hana
|
|
dc.date.accessioned |
2024-07-23T13:16:25Z |
|
dc.date.available |
2024-07-23T13:16:25Z |
|
dc.date.issued |
2024-02-01 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/55797
|
|
dc.description.abstract |
Tato bakalářská práce zkoumá jazyk sdílený skrze marketing na sociálních sítích značky Coca-Cola za účelem zjistit, zdali používá klamný jazyk (Doublespeak) na svých sociálních sítích a jak ho lze porovnat s dalšími jazykovými vzory, které se tam vyskytují. K dosažení tohoto cíle byla použita kvalitativní obsahová analýza jednotlivých příspěvků sdílených na Facebookovém, X a Instagramovém účtu Coca-Coly. Tato analýza vedla k nalezení čtyř jazykových vzorů, převážně zastoupených jazykem spojeným s emocemi, jenž získal největší zájem fanoušků. Další vzory představuje jazyk spojený s marketingovým mixem, jazyk spojený s lingvistikou a Doublespeak, který se setkal s méně pozitivním přijetím publika v porovnání s ostatními vzory. Výsledky analýzy taktéž navrhují, že nalezené jazykové vzory mohou představovat faktor, jenž ovlivňuje úspěch Coca-Coly na sociálních sítích. |
|
dc.format |
73 s. (96 184 znaků) |
|
dc.language.iso |
en |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Coca-Cola
|
cs |
dc.subject |
Doublespeak
|
cs |
dc.subject |
marketing na sociálních sítích
|
cs |
dc.subject |
marketingový mix
|
cs |
dc.subject |
jazyk marketingu
|
cs |
dc.subject |
Coca-Cola
|
en |
dc.subject |
Doublespeak
|
en |
dc.subject |
social media marketing
|
en |
dc.subject |
marketing mix
|
en |
dc.subject |
marketing language
|
en |
dc.title |
Doublespeak in the Marketing of Coca-Cola |
|
dc.title.alternative |
Doublespeak in the Marketing of Coca-Cola |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Parrott, Jeffrey Keith |
|
dc.date.accepted |
2024-06-10 |
|
dc.description.abstract-translated |
This bachelor thesis examines the language delivered through social media marketing of Coca-Cola. The primary aim is to discover whether the company uses a deceiving type of language, namely Doublespeak, on its social media platforms and to compare it to other patterns in language that might be found there. This is done using qualitative content analysis of individual posts shared on the Coca-Cola Facebook, X, and Instagram accounts. Four patterns in language were found: emotion-related language, which received the highest engagement rate, followed by marketing mix-related language, linguistic-related language, and Doublespeak, all of which received significantly less favorable public response than the emotion-related pattern. The findings also suggest that these patterns may represent a factor that influences Coca-Cola's success on social media. |
|
dc.description.department |
Ústav moderních jazyků a literatur |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Anglický jazyk pro manažerskou praxi |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
English for Business Administration |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Anglický jazyk pro manažerskou praxi |
cs |
dc.thesis.degree-program |
English for Business Administration |
en |
dc.identifier.stag |
68597
|
|
dc.date.submitted |
2024-05-02 |
|