Doublespeak in the Marketing of Coca-Cola

DSpace Repository

Language: English čeština 

Doublespeak in the Marketing of Coca-Cola

Show simple item record

dc.contributor.advisor Sampey, Daniel Paul
dc.contributor.author Bernatíková, Hana
dc.date.accessioned 2024-07-23T13:16:25Z
dc.date.available 2024-07-23T13:16:25Z
dc.date.issued 2024-02-01
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/55797
dc.description.abstract Tato bakalářská práce zkoumá jazyk sdílený skrze marketing na sociálních sítích značky Coca-Cola za účelem zjistit, zdali používá klamný jazyk (Doublespeak) na svých sociálních sítích a jak ho lze porovnat s dalšími jazykovými vzory, které se tam vyskytují. K dosažení tohoto cíle byla použita kvalitativní obsahová analýza jednotlivých příspěvků sdílených na Facebookovém, X a Instagramovém účtu Coca-Coly. Tato analýza vedla k nalezení čtyř jazykových vzorů, převážně zastoupených jazykem spojeným s emocemi, jenž získal největší zájem fanoušků. Další vzory představuje jazyk spojený s marketingovým mixem, jazyk spojený s lingvistikou a Doublespeak, který se setkal s méně pozitivním přijetím publika v porovnání s ostatními vzory. Výsledky analýzy taktéž navrhují, že nalezené jazykové vzory mohou představovat faktor, jenž ovlivňuje úspěch Coca-Coly na sociálních sítích.
dc.format 73 s. (96 184 znaků)
dc.language.iso en
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject Coca-Cola cs
dc.subject Doublespeak cs
dc.subject marketing na sociálních sítích cs
dc.subject marketingový mix cs
dc.subject jazyk marketingu cs
dc.subject Coca-Cola en
dc.subject Doublespeak en
dc.subject social media marketing en
dc.subject marketing mix en
dc.subject marketing language en
dc.title Doublespeak in the Marketing of Coca-Cola
dc.title.alternative Doublespeak in the Marketing of Coca-Cola
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Parrott, Jeffrey Keith
dc.date.accepted 2024-06-10
dc.description.abstract-translated This bachelor thesis examines the language delivered through social media marketing of Coca-Cola. The primary aim is to discover whether the company uses a deceiving type of language, namely Doublespeak, on its social media platforms and to compare it to other patterns in language that might be found there. This is done using qualitative content analysis of individual posts shared on the Coca-Cola Facebook, X, and Instagram accounts. Four patterns in language were found: emotion-related language, which received the highest engagement rate, followed by marketing mix-related language, linguistic-related language, and Doublespeak, all of which received significantly less favorable public response than the emotion-related pattern. The findings also suggest that these patterns may represent a factor that influences Coca-Cola's success on social media.
dc.description.department Ústav moderních jazyků a literatur
dc.thesis.degree-discipline Anglický jazyk pro manažerskou praxi cs
dc.thesis.degree-discipline English for Business Administration en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Anglický jazyk pro manažerskou praxi cs
dc.thesis.degree-program English for Business Administration en
dc.identifier.stag 68597
dc.date.submitted 2024-05-02


Files in this item

Files Size Format View Description
bernatíková_2024_dp.pdf 3.894Mb PDF View/Open None
bernatíková_2024_op.pdf 87.63Kb PDF View/Open None
bernatíková_2024_vp.docx 22.48Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account