Surrealistický marketing s využitím CGI technologie
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Gamalová, Kamila
|
|
dc.contributor.author |
Šímová, Tereza
|
|
dc.date.accessioned |
2024-07-23T13:16:48Z |
|
dc.date.available |
2024-07-23T13:16:48Z |
|
dc.date.issued |
2024-01-31 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/56355
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zabývá analýzou surrealistických kampaní s využitím CGI technologie a jejich vlivem na spotřebitele. Hlavním cílem práce je analyzovat vliv využití těchto kampaní na vnímání značky spotřebitelem a zjistit, jak dané kampaně přispívají k posílení povědomí o značce. Sekundárním cílem je analýza výhod a nevýhod spojených s používáním CGI technologií v marketingové komunikaci. Pro zodpovězení výzkumných otázek a získání plnohodnotného názoru od zákazníků byly použity kvalitativní i kvantitativní výzkumné metody. Výsledkem práce je zjištění, zdali je vhodné využívat počítačem vygenerované obrázky a jaký efekt má použití této technologie v marketingových kampaních na spotřebitele. Teoretická část práce se zaměřuje na vysvětlení a popis umělé inteligence, technologie CGI, surrealismu a jeho využití v marketingové komunikaci. Jsou představeny konkrétní příklady, které ilustrují implementaci CGI technologie do surrealistického marketingu. |
|
dc.format |
81 s. (141 174 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
digitální marketing
|
cs |
dc.subject |
video marketing
|
cs |
dc.subject |
surrealismus v marketingu
|
cs |
dc.subject |
surrealismus
|
cs |
dc.subject |
umělá inteligence
|
cs |
dc.subject |
computer-generated imagery technologie
|
cs |
dc.subject |
Digital Marketing
|
en |
dc.subject |
Video Marketing
|
en |
dc.subject |
Surrealism in Marketing
|
en |
dc.subject |
Surrealism
|
en |
dc.subject |
Artificial Intelligence
|
en |
dc.subject |
Computer-generated Imagery Technology
|
en |
dc.title |
Surrealistický marketing s využitím CGI technologie |
|
dc.title.alternative |
Surrealist Marketing Using CGI Technology |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Göttlichová, Marcela |
|
dc.date.accepted |
2024-05-20 |
|
dc.description.abstract-translated |
The bachelor thesis deals with the analysis of surrealistic campaigns using CGI technology and their influence on consumers. The main objective of the thesis is to analyze the impact of the use of these campaigns on consumer perception of the brand and to find out how the campaigns contribute to brand awareness. The secondary objective is to analyze the advantages and disadvantages associated with the use of CGI technology in marketing communications. Both qualitative and quantitative research methods were used to answer the research questions and obtain a full opinion from customers. As a result of this thesis, i tis determined whether i tis appropriate to use computer generated images and what effect the use of this technology in marketing campaigns has on consumers. The theoretical part of this thesis focuses on the explanation and description of artificial intelligence, CGI technology, surrealism, and its use in marketing communication. Specific examples are presented that illustrate the implementation of CGI technology in surrealistic marketing. |
|
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingová komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Marketingová komunikace |
cs |
dc.identifier.stag |
68266
|
|
dc.date.submitted |
2024-04-19 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account