Filmový marketing v ČR z pohledu diváka a filmového distributora
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Šula, Tomáš
|
|
dc.contributor.author |
Šůstková, Kateřina
|
|
dc.date.accessioned |
2019-07-04T09:11:37Z |
|
dc.date.available |
2019-07-04T09:11:37Z |
|
dc.date.issued |
2019-01-31 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/45692
|
|
dc.description.abstract |
Tématem diplomové práce je "Filmový marketing v České republice z pohledu diváka a filmového distributora". Teoretická část obsahuje souhrn základních pojmů z dané oblasti, včetně aplikace marketingového mixu v marketingu audiovizuálních děl. Praktická část ana-lyzuje filmový trh v České republice a následně pak jaké marketingové nástroje a kanály jsou nejúčinnější z pohledu filmového distributora i diváka. Toho je dosaženo kvalitativním a kvantitativním šetřením. V projektové části bude vytvořena reklamní kampaň pro český a zahraniční film. |
|
dc.format |
161 s. (249 616 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
filmový marketing
|
cs |
dc.subject |
propagace audiovizuálního díla
|
cs |
dc.subject |
filmová distribuce
|
cs |
dc.subject |
film
|
cs |
dc.subject |
kino
|
cs |
dc.subject |
marketing
|
cs |
dc.subject |
film marketing
|
en |
dc.subject |
promotion of audiovisual works
|
en |
dc.subject |
film distribution
|
en |
dc.subject |
film
|
en |
dc.subject |
cinema
|
en |
dc.subject |
marketing
|
en |
dc.title |
Filmový marketing v ČR z pohledu diváka a filmového distributora |
|
dc.title.alternative |
Film Marketing in the Czech Republic from Perspective of the Viewers and Film Distributors |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Janíková, Jana |
|
dc.date.accepted |
2019-05-22 |
|
dc.description.abstract-translated |
The topic of this thesis is "Film Marketing in the Czech Republic from the Viewer and Film maker". The theoretical part contains a summary of basic terms from the given area, includ-ing the application of marketing mix in the marketing of audiovisual works. The practical part analyzes the film market in the Czech Republic and then what marketing tools and channels are most effective from the perspective of the film distributor and the viewer. This is achieved by qualitative and quantitative investigation. An advertising campaign for Czech and foreign film will be created in the project part. |
|
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
53436
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2019-04-18 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account