Vliv emoji na efektivitu reklamního sdělení na sociálních sítích
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Stránský, Michal
|
|
dc.contributor.author |
Andres, Josef
|
|
dc.date.accessioned |
2021-07-26T07:17:48Z |
|
dc.date.available |
2021-07-26T07:17:48Z |
|
dc.date.issued |
2021-01-29 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/47030
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zaměřuje na psychologický vliv emoji na nákupní rozhodovací proces běžného uživatele sociálních sítí. Porovnává efektivitu tradičního textu oproti emočně za-barvenému textu obohaceného o emoji, na jejichž význam a roli v marketingové komunikaci se zvláště zaměřuje. Cílem práce je výzkumnou metodou polostrukturovaných rozhovorů zjistit význam emoji v reklamní textu a popsat jejich vliv na emoce příjemce. Na základě těchto informací budou reklamní inzeráty podrobeny reálnému prostředí sociální sítě, kde bude jejich výkonnost a efektivita testována v rámci facebookové reklamní kampaně. Výstupy této práce jsou návrhy a doporučení pro inzerenty na sociálních sítích a pro inze-renty v digitálním prostředí obecně. Díky informací nabytým v této bakalářské práci budou schopni zefektivnit či zatraktivnit svou marketingovou komunikaci a získat tak větší množ-ství zákazníků. |
|
dc.format |
65 s. (108 117) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
emoji
|
cs |
dc.subject |
emotikony
|
cs |
dc.subject |
emoce v marketingu
|
cs |
dc.subject |
reklamní kampaň
|
cs |
dc.subject |
PPC reklama
|
cs |
dc.subject |
sociální sítě
|
cs |
dc.subject |
Face-book
|
cs |
dc.subject |
Instagram
|
cs |
dc.subject |
A/B testování
|
cs |
dc.subject |
digitální marketing
|
cs |
dc.subject |
online marketing
|
cs |
dc.subject |
emoji
|
en |
dc.subject |
emoticons
|
en |
dc.subject |
emotions in marketing
|
en |
dc.subject |
advertising campaign
|
en |
dc.subject |
PPC advertising
|
en |
dc.subject |
social networks
|
en |
dc.subject |
Facebook
|
en |
dc.subject |
Instagram
|
en |
dc.subject |
A / B testing
|
en |
dc.subject |
digital marketing
|
en |
dc.subject |
online marketing
|
en |
dc.title |
Vliv emoji na efektivitu reklamního sdělení na sociálních sítích |
|
dc.title.alternative |
The Influence of Emoji on the Effectiveness of Advertising on Social Media |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Bureš, Vladislav |
|
dc.date.accepted |
2021-05-24 |
|
dc.description.abstract-translated |
The bachelor's thesis focuses on the psychological impact of emoji on the purchase decisi-on-making process of a regular user of social networks. It compares the effectiveness of a text against an emotionally colored text enriched with emoji. It focuses especially on their importance and role in marketing communication. The aim of the work is to use the semi-structured interview method to find out the meaning of emoji in advertising text and to describe their impact on the emotions of the recipient. Based on this information, the ad-vertisements will be subjected to a real social network environment, where their performan-ce and effectiveness will be tested within a Facebook advertising campaign. The outputs of this work are suggestions and recommendations for advertisers on social networks and for advertisers in the digital environment in general. Thanks to the informati-on acquired in this bachelor's thesis, they will be able to make their marketing communica-tion more effective or atractive and therefore get more customers. |
|
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
59233
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2021-04-23 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account